6 listopada 2014

Pomidory faszerowane soczewicą

Pomidory faszerowane soczewicą,
czyli pyszna dietetyczna kolacja.


Pomidory faszerowane soczewicą to pyszna, dietetyczna kolacja według przepisu Ewy Chodakowskiej. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 2 średnie pomidory
  • 1/2 szklanki soczewicy czerwonej
  • 1 mała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/2 łyżeczki chili
  • 1 jajko
  • pieprz
  • sól 
Na początku, soczewicę czerwoną wypłukałam pod bieżącą wodą i gotowałam 15 minut w osolonej wrzącej wodzie. Cebulę i czosnek pokroiłam w drobną kostkę i podsmażyłam na oliwie z oliwek, aż się cebula zeszkliła. Kiedy soczewica ostygła, dodałam cebulę i czosnek oraz jajko. Farsz doprawiłam chili i pieprzem. Pomidory ścięłam dolną część pomidora i za pomocą łyżeczki wydrążyłam miąższ. Tak przygotowane pomidory wypełniłam farszem i zapiekałam je w piekarniku w naczyniu wysmarowanym oliwą z oliwek przez 15 minut w temperaturze 180 stopni. Smacznego!

2 komentarze: