13 października 2015

Banica

Banica,
czyli pyszne śniadanie z Bułgarii.


Mam rodzinę w Bułgarii i to dzięki nim spróbowałam kiedyś Banicy i wiedziałam, że muszę Wam zaprezentować przepis. Banica to tradycyjne bułgarskie danie w formie zwijanego, przekładanego białym serem sirene, zapiekanego placka. Danie idealne na śniadanie, nie tylko pyszne ale i ładnie wyglądające. Polecam!

 Potrzebne składniki: 
  • 1 opakowanie ciasta kori*
  • 400 g sera sirene*
  • 400 g jogurt grecki
  • 5 jajek
  • 200 ml oleju 
  • 1 płaska łyżeczka sody 
 Dodatkowo:
  • masło do wysmarowania formy
  • forma do tortownicy średnica 23 cm 
* ciasto kori możecie zastąpić ciastem filo, a kozi ser siene możecie zastąpić serem feta. 


 Na początku, w misce wymieszałam jajka, jogurt grecki, olej oraz sodę. Kiedy wszystkie składniki się połączyły to każdy płat z 10, ciasta kori posmarowałam masą z jajek i jogurtu, następnie pokruszyłam ser sirene na całości i zwinęłam w luźny rulon (patrz zdjęcie obok) i tak postępowałam z każdym płatem. Formę
tortownicy wysmarowałam masłem i dno wyłożyłam papierem do pieczenia. Gotowe rulony układam w koło zaczynając od obrzeża ku środkowi. Na koniec całość polewam pozostałą masą jajeczno-jogurtową, która była nadzieniem. Banicę zapiekałam około 40 minut w piecu nagrzanym na 230 stopni. Po upieczeniu Banicę skropiłam lekko wodę i nakryłam ścierką, aby odpoczęło.Odstawiłam na 20 minut. Po tym czasie Banica jest gotowa. Smacznego!  
 

4 komentarze:

  1. Wygląda rewelacyjnie, szczególnie w przekroju :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cos przepysznego !!!! Dziś próbowałam orginalu i na 100 % to jest ten sam przepis.Super że go znalazłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam sie z Tobą, coś pysznego :) Koniecznie upiec wg przepisu, a nie rozczarujesz się :) Smacznego!

      Usuń