22 października 2015

Dietetyczny kurczak z warzywami i kaszą jaglaną

Dietetyczny kurczak z warzywami 
i kaszą jaglaną,
czyli zdrowe i pyszne danie.


Na blogu dużym Waszym zainteresowaniem cieszy się przepis na Dietetycznego kurczaka z papryką i cukinią . Dzisiaj polecam Wam podobne danie, ale wzbogacone o kilka składników, a mianowicie Dietetyczny kurczak z cukinią, papryką, marchewką i kaszą jaglaną. Polecam!
 

Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcję
  • 140 g filetu z kurczaka
  • 1/3 średniej zielonej papryki
  • 1/3 średniej cukinii
  • 1 średnia marchewka
  • 1 średni pomidor 
  • 1/3 szklanki kaszy jaglanej
  • 1/2 łyżeczki oregano
  • 1/2 łyżeczki bazyli
  • oliwa
  • pieprz
  • sól
Na początku, filet z kurczaka pokroiłam w paseczki. Paprykę, cukinię, marchewkę pokroiłam w słupki.  Pomidora sparzyłam, obrałam ze skóry i pokroiłam w kostkę. Kaszę jaglaną gotowałam w podwójnej ilości posolonej wody około 20 minut, aż kasza wchłonęła całą wodę. W garnku rozgrzałam oliwę, dodałam kurczaka, smażyłam 3 minuty, aż kurczak zrobił się biały. Do garnka dodałam warzywa, doprawiłam solą i pieprzem oraz oregano i bazylią. Całość dusiłam na małym ogniu około 15-20 minut, aż warzywa lekko zmiękły, ale nadal były chrupiące. Dietetyczny kurczak z warzywami podałam z kaszą jaglaną. Smacznego!

 

4 komentarze:

  1. Dzisiaj zaczęłam przygodę z gotowaniem i skusiłam się na ten przepis. Tylko zamiast marchwi dodałam cebulę :-P. Wyszło znakomicie! Będę tu często wracać :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mój przepis był inspiracją i danie smakowało :) Zapraszam :)

      Usuń
  2. Cudowny przepis!!! Uwielbiam kurczaka, więc często podaję go w różnych odsłonach ;) pomogła mi Pani urozmaicić dietę :) Pozdrawiam serdecznie, Julia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i zapraszam do zakładki DIETETYCZNIE na blogu, gdzie znajdzie Pani 120 innych przepisów :)
      http://www.kolorowakuchniamagdy.com/search/label/Dietetycznie Pozdrawiam :) Magda

      Usuń