26 października 2015

Mini tarta porowa

Mini tarta porowa,
czyli pyszna kolacja na ciepło.


 Kiedy nastaje jesień lubię takie kolacje na ciepło. Dzisiaj proponuję Wam Mini tartę porową z cebulą, szynką parmeńską i sosem ze  śmietany i mascarpone. Polecam!

Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcje
  • 1/2 opakowania ciasta francuskiego
  • 1 biała część średniego pora
  • 1 mała cebula
  • 1 plaster szynki parmeńskiej
  • 1 łyżka masła 
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 łyżka śmietany 18%
  • 1 łyżka mascaropne
  • 1 jajko
  • pieprz 
  • sól 

Na początku, płat ciasta francuskiego pokroiłam na 2 równe części i jedną z nich  posmarowałam rozbełtanym jajkiem. W drugiej części wycięłam delikatnie środek, tak aby powstała ramka około 1 cm i nałożyłam ją na pierwszą część. Ramkę z ciasta francuskiego posmarowałam rozbełtanym jajkiem. Na patelni rozgrzałam masło z oliwą, dodałam pokrojony w krążki oraz cebulę pokrojoną w ósemki, posolone warzywa dusiłam 3-5 minut, aż lekko zmiękły. W miseczce wymieszałam resztę jajka z śmietaną i mascarpone, doprawiłam solą i pieprzem. Na przygotowane wcześniej ciasto francuskie wyłożyłam krążki pora i cebulę oraz paseczki szynki parmeńskiej. Całość zalałam sosem śmietanowo-mascarpone. Mini tartę zapiekałam 15 minut w piecu nagrzanym na 200 stopni. Smacznego!

 

2 komentarze:

  1. Pyszne dodatki na cieście francuskim to i ja jestem za taką kolacją na ciepło.

    OdpowiedzUsuń