23 października 2015

Ciasteczka gruszkowe z nasionami

Ciasteczka gruszkowe z nasionami,
czyli zdrowe i pyszne ciasteczka.


Ciasteczka nie są tylko zdrowe, dzięki nasionom, ale za sprawą przypraw też bardzo aromatyczne. Przepis znam z bloga Emaliowy Czajnik . Polecam!
 

Potrzebne składniki:
  • 1 dojrzała gruszka ( u mnie 270 g)
  • 8 łyżek płatków owsianych błyskawcznych
  • 2 łyżki ziaren słonecznika
  • 2 łyżki ziaren sezamu
  • 2 łyżki ziaren siemienia lnianego
  • 1 łyżka masła
  • 1 jajko
  • 1/4 cytryny- sok
  • 1 łyżka płynnego miodu
  • 1/2 łyżeczki startego drobno imbiru
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatałowej
  • szczypta soli
Na początku, gruszkę umyłam i razem ze skórą starłam na tartce na grubych oczkach, odcisnęłam sok. W misce wymieszałam gruszkę z płatkami owsianymi, ziarnami słonecznika, sezamu i siemienia lnianego. Masło roztopiłam i przestudziłam, dodałam do miski z gruszką. Na koniec dodałam jajko, miód, imbir, gałkę muszkatołową i sól oraz sok z cytryny. Dobrze wymieszałam wszystkie składniki. Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia za pomocą łyżki ukształtowałam 9 ciasteczek. W piekarniku nagrzanym na 180 stopni piekłam ciasteczka 25-30 minut, aż zaczną się rumienić. Po upieczeniu zostawiłam do wystygnięcia. Smacznego!
 

2 komentarze:

  1. Świetne ciasteczka, zwłaszcza, że zdrowe...
    Mam w domu skrzynkę gruszek, które trzeba jakoś spożytkować ..

    OdpowiedzUsuń