28 października 2015

Conchiglioni zapiekane z cukinią, boczkiem i mascarpone

Conchiglioni zapiekane z cukinią, 
boczkiem i mascarpone,
czyli danie idealne na obiad, kolację 
albo jako przystawka. 


Conchiglioni zapiekane z cukinią, boczkiem i mascarpone to propozycja pysznego, aromatycznego dania idealnego na obiad, kolację bądź jako przystawka. Inspiracją do zrobienia tego dania był przepis z bloga What's cooking? . Polecam! 
  
Potrzebne składniki:
  • 12 muszli - Conchiglioni
  • 150 g cukinii
  • 100 g wędzonego boczku
  • 1 mała cebula
  • 2 łyżki mascarpone
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • 1 łyżeczka masła
  • oliwa
  • pieprz
  • sól
Na początku, muszle gotowałam w lekko osolonej wodzie 10 minut, następnie odlałam wodę i polałam muszle oliwą, lekko wymieszałam. Cukinię, cebulę i boczek pokroiłam w drobną kostkę. Na patelni roztopiłam masło z 1 łyżką oliwy, dodałam cebulę, smażyłam aż się zeszkliła. Następnie dodałam cukinie i boczek, lekko posoliłam. Całość smażyłam około 10 minut, aż woda z warzyw odparowała, a boczek się przypiekł. Na koniec zdjęłam z palnika, dodałam mascarpone oraz śmietanę i wymieszałam. Każdą muszlę za pomocą łyżeczki napełniłam farszem. Muszle ułożyłam w formie o wymiarach 18x18 cm wysmarowaną oliwą, posypałam świeżo zmielonym pieprzem. Tak przygotowane Conchiglioni zapiekałam 15 minut w piecu nagrzanym na 190 stopni. Smacznego!
 

2 komentarze: