16 października 2015

Zapiekany bakłażan z serami pod sosem pomidorowym

Zapiekany bakłażan z serami 
pod sosem pomidorowym,
czyli pyszne danie idealne na obiad czy na kolację.


Zapiekany bakłażan z serami pod sosem pomidorowym to danie, do którego inspiracją był przepis Ani Starmach. Bakłażan świetnie się komponuje z serami. Polecam!
 
Potrzebne składniki:
  • 1 średni bakłażan ( około 350 g)
  • 2 kulki mozzarelli
  • 100 g sera edamskiego
  • 400 g pomidorów w puszcze
  • 1 średnia cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/2 łyżeczki tymianku
  • 1/2 łyżeczki oregano
  • 1/2 łyżeczki bazylii
  • pieprz
  • sól 
Na początku, bakłażana umyłam i pokroiłam w 2-3 mm plastry. Plastry bakłażana posypałam solą i odstawiłam na 30 minut, po tym czasie umyłam każdy plaster pod wodą i wytarłam ręcznikiem papierowym. Bakłażany ułożyłam na brytfance z piekarnika, polałam oliwą i piekłam w piekarniku z funkcją grill, aż się przyrumieniły. W między czasie, mozzarellę pokroiłam w cienkie plastry, a ser edamski starłam na tartce na grubych oczkach. Cebulę i czosnek pokroiłam w kostkę. Na patelni rozgrzałam olej dodałam cebulę i czosnek, podsmażyłam aż cebule się zeszkliła, dodałam pomidory z puszki oraz  tymianek, oregano, bazylię oraz pieprz i sól. Poczekałam, aż sos się zagotował. Następnie sos zblendowałam. W formie do zapiekania 15x20 cm na dno wylałam odrobinę sosu, następnie układałam naprzemiennie warstwy z bakłażana, mozzarelli, sosu i sera edamskiego. Zapiekankę zapiekałam 30 minut w piecu nagrzanym na 190 stopni. Smacznego!

 

3 komentarze:

  1. kocham bakłażana, ale póki co mam spore zapasy cukinii i dyni więc nie kupuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje smaki, u mnie w domu bakłażan w każdej odsłonie znika błyskawicznie :)

    OdpowiedzUsuń