10 grudnia 2013

Kotlety z QUINOA i brokuł

Kotlety z QUINOA i brokuł,
czyli pyszne wegetariańskie danie.


Kotlety z QUINOA i brokuł to świetna alternatywa do tradycyjnych mielonych. Przepis podpatrzyłam na takim ciekawym amerykańskim serwisie. Wyszły przepyszne. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 1/2 szklanki quinoa 
  • 1 szklanka wody 
  • 5 dużych różyczek brokuł 
  • 1 mała cebula  
  • 1/4 szklanki bułki tartej 
  • 1/4 szklanki startego sera 
  • 1 duże jajko 
  • sól 
  • pieprz  
  • oliwa z oliwek 
 Na początku, zagotowałam 1 szklankę wody z odrobiną soli, jak woda wrzała dodałam quinoa i na małym ogniu pod przykryciem gotowałam 15 minut, aż kasza całą wodę wchłonęła. Następnie odstawiłam ją aby przestygła.
Brokuł użyłam mrożony i gotowałam go około 5 minut, aż był miękki. Także odstawiłam, aby przestygł, następnie pokroiłam brokuł bardzo drobno. Cebulę pokroiłam w kostkę i na odrobinie oliwy z oliwek podsmażyłam, aż się zeszkliła. W misce wymieszałam brokuł, quinoa, cebulę, bułkę tartą i ser, na koniec dodałam jajko oraz pieprz i sól. Wszystkie składniki ze sobą połączyłam i uformowałam kotlety. Mnie wyszły 4 duże. Kotlety smażyłam na oliwie z oliwek po 7 minut z każdej strony na średnim ogniu. Gotowe kotlety podałam z ulubioną surówką. Polecam!
 

2 komentarze:

  1. Aż mi ślinka poleciała :) Mam akurat quinoa, więc na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń