2 grudnia 2013

Szaszłyki z kurczaka ze smażoną cykorią

Szaszłyki z kurczaka ze smażoną cykorią,
czyli pyszne danie od Ani Starmach.


Szaszłyk z kurczaka ze smażoną cykorią to przepis Ani Starmach z programu Pysznie 25. Danie szybkie, dietetyczne i smaczne. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 200 g filetu z kurczaka
  • 1/2 cytryny
  • 2 łyżki miodu
  • 1/3 łyżeczki papryki słodkiej
  • 1/3 łyżeczki papryki ostrej
  • 1 cykoria
  • 1 łyżka masła
  • oliwa z oliwek
  • świeży tymianek
  • pieprz
  • sól
Na początku, filet z kurczaka pokroiłam w grubsze paski, a następnie nabiłam je na patyczki do szaszłyków. W miseczce wymieszałam sok z 1/2 cytryny, paprykę słodką i ostrą oraz 1 łyżka miodu. Powstałą marynatą za pomocą pędzelka wysmarowałam kurczaka. Na odrobinie oliwy z oliwek na patelni grillowej smażyłam szaszłyki przez kilka minut z każdej strony, podczas smażenia smarowałam często marynatą, aż całą wykorzystałam. Cykorię pokroiłam wzdłuż na 3 części. Na patelni rozgrzałam łyżkę masła i dodałam cykorie, które polałam łyżką miodu i doprawiłam solą i pieprzem z obu stron. Smażyłam je 10 minut przewracając od czasu do czasu. Gotowe szaszłyki podałam ze smażoną cykorią i świeżym tymiankiem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz