18 grudnia 2013

Kurczak w śmietanie z migdałami

Kurczak w śmietanie z migdałami,
czyli szybkie, ale wykwintne danie.


Kurczak w śmietanie z migdałami to delikatne kawałki piersi z kurczaka przyrządzone w sosie ze śmietany, posypane przyrumienionymi migdałami. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 200 g fileta z kurczaka
  • 3 łyżki masła
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 mała cebula
  • 3 łyżki Martini Extra Dry
  • 1/3 cytryny (sok)
  • 4 łyżki śmietany 
  • 3 łyżki płatków migdałowych 
  • pieprz
  • sól  
Na początku, filet z kurczaka pokroiłam na większą kostkę i przyprawiłam solą i pieprzem. Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i 1 łyżkę masła, dodałam cebulę pokrojoną w kostkę i smażyłam przez 3 minuty, aż cebula się zeskrzliła. Dodałam kurczaka i resztę masła, smażyłam około 5 minut, aż kurczak się lekko zarumienił. Dodałam Martini Extra Dry i na silnym ogniu gotowałam, mieszając tak długo aż sos zgęstniał, a alkohol częściowo wyparował. Zmniejszyłam ogień i dodałam sok z cytryny oraz śmietanę. Wszystko wymieszałam i gotowałam jeszcze kilka minut, aż sos zgęstniał. Na koniec kurczaka w sosie śmietanowym posypałam parzonymi płatkami migdałów, podałam z fasolką szparagową i ryżem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz