28 grudnia 2013

Mini tarta z szynką

Mini tarta z szynką,
czyli szybka kolacja.


 Mini tarta z szynką to idealna propozycja na wykorzystanie wędlin jakie zostały nam po Świętach. Robi się ją szybko i jest smaczna. Polecam! 

 

Potrzebne składniki:
  • 1/2 opakowania ciasta francuskiego
  • 130 g szynki
  • 1 mała cebula
  • 50 g sera żółtego
  • 1 jajko
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
  • sól

Na początku, płat ciasta francuskiego pokroiłam na 4 równe części i dwie z nich  smarowałam rozbełtanym jajkiem. W pozostałych dwóch częściach wycięłam delikatnie środek, tak aby powstała ramka około 1 cm i nałożyłam ją na pierwszą część. Szynkę oraz cebulę pokroiłam w kostkę, podsmażyłam na oliwie z oliwek, aż cebula się zeszkliła. Na środek każdej tarty wyłożyłam farsz z szynki. W miseczce wymieszałam resztę jajka i jogurt naturalny oraz sól i pieprz, tak przygotowanym sosem polałam środek tarty z farszem. Na wierzchu posypałam żółtym serem starym na tartce na grubych oczkach. Piekłam 15 minut w piekarniku nagrzanym na 200 stopni. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz