31 grudnia 2013

Sajgonki tradycyjne i wegetariańskie

Sajgonki tradycyjne i wegetariańskie,
to moja propozycja na Sylwestra.


Sajgonki w wersji tradycyjnej z mięsem i w wersji wegetariańskiej 
to moja propozycja na Sylwestra! Polecam!

 

Wersja tradycyjna

Potrzebne składniki:
  • 500 g mięsa mielonego wieprzowo-wołowego
  • 18 sztuk papieru ryżowego
  • 70 g makaronu ryżowego
  • 1 garść gotowych pokrojonych grzybków mun
  • 200 g kiełków mung
  • 1 duża marchewka
  • 3 liście kapusty pekińskiej
  • 1 papryka chili
  • 1 cebula
  • 1 jajko
  • 3 cm imbiru
  • ostra papryka
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • pieprz
  • sól
  • olej do smażenia
Na początek, grzyby mun zamoczyłam na 20 minut w gotującej wodzie, następnie gotowałam je jeszcze 15 minut. Makaron ryżowy zalałam także wrzątkiem i zostawiłam na kilka minut, następnie odcedziłam i pokroiłam na ok. 5 cm paski. Cebulę, imbir i paprykę chili pokroiłam na małą kostkę i następnie smażyłam na rozgrzanej oliwie z oliwek około 5 minut. Dodałam mięso oraz marchewkę startą na tartce na dużych oczkach. Doprawiałam pieprzem, solą i ostrą papryką. Dodałam grzyby mun, kiełki mung, makaron ryżowy oraz kapustę pekińską pokrojoną w paseczki. Wbiłam jajko. Doprawiałam sosem sojowym i pieprzem oraz solą. Papier ryżowy moczyłam przez 2 sekundy w ciepłej wodzie, następnie kładłam na desce i nakładałam dwie łyżki farszu. zwijałam jak krokiety. Odstawiałam aby wyschły. Smażyłam na kolor złoty w głębokim oleju. Po usmażeniu umieściłam je na ręcznikach papierowych, aby odsączyć tłuszcz. Podałam z Sosem do Sajgonek.

Wersja wegetariańska
Potrzebne składniki:
 
  •  3 ząbki czosnku
  • 10 sztuk papieru ryżowego
  • 3 cm kawałek imbiru
  • 1 mała cebula
  • ½ pęczka szczypiorku
  • 1 papryczka chili
  • 3 marchewki
  • 3 liście kapusty pekińskiej
  •  3 pieczarki
  • 1 garść grzybów mun
  • 200 g kiełków mung
  • ½ żółta papryka
  • 1 papryczka chili
  • ½ pęczka pietruszki
  • 2 łyżki ziaren sezamu
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 2 łyżki soku z limonki
  • ¼ łyżeczki cukru
  • pieprz
  • sól
  • olej do smażenia
 Na początek, grzyby mun zamoczyłam na 20 minut w gotującej wodzie, następnie gotowałam je jeszcze 15 minut. Marchewkę starłam na tartce na
dużych oczkach. Kapustę pekińską pokroiłam w cienkie paski, a paprykę i pieczarki w kostkę. Szczypiorek i pietruszkę pokroiłam drobno. Cebulę, imbir i paprykę chili pokroiłam na małą kostkę i następnie smażyłam na rozgrzanej oliwie z oliwek około 5 minut. Dodałam marchewkę, pieczarki i paprykę oraz kapustę pekińską, szczypiorek i pietruszkę. Dodałam sos sojowy, sok z limonki oraz cukier. Smażyłam kolejne 10 minut. Dodałam grzyby mun oraz kiełki mung, doprawiłam solą i pieprzem. Dodałam ziarna sezamu. Papier ryżowy moczyłam przez 2 sekundy w ciepłej wodzie, następnie kładłam na desce i nakładałam dwie łyżki farszu. zwijałam jak krokiety. Odstawiałam aby wyschły. Smażyłam na kolor złoty w głębokim oleju. Po usmażeniu umieściłam je na ręcznikach papierowych, aby odsączyć tłuszcz. Podałam z Sosem do Sajgonek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz