11 stycznia 2015

Ciasto z jabłkami i orzechami

Ciasto z jabłkami i orzechami,
czyli łatwe i puszyste ciasto.


Ciasto z jabłkami i orzechami idealne na podwieczorek do kawy. 
Przepis znam z bloga Moje wypieki . Polecam!


Potrzebne składniki: 
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 szklanka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 garść orzechów włoskich
  • 5 jajek 
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1,2 kg jabłek
  • 250 g masła
  • 2 łyżeczki przyprawy do jabłecznika
  • cukier puder

Na początku jabłka obrałam i pokroiłam w większą kostkę. W miseczce wymieszałam mąkę ziemniaczaną i pszenną z proszkiem do pieczenia. W innej misce ubiłam jajka całe, aż uzyskałam jednolitą masę, stopniowo dodawałam cukier. Miksowałam, aż powstała gęsta masa. Następnie dodawałam porcjami mąki., cały czas mieszając. Na koniec też porcjami masło, które wcześniej roztopiłam. Do ciasta dodałam 2/3 jabłek i 2/3 posiekanych orzechów włoskich oraz 1 łyżeczkę przyprawy do jabłecznika. Całość wymieszałam. Blachę o wymiarach 25x36 cm wysmarowałam masłem i wyłożyłam papierem do pieczenia. Do tak przygotowanej blachy wylałam ciasto z jabłkami, na wierzchu dałam pozostałą część jabłek i orzechów, całość posypałam przyprawą do jabłecznika. Ciasto piekłam 45 minut ( do suchego patyczka) w piecu nagrzanym na 200 stopni. Kiedy ciasto ostygło, posypałam je cukrem pudrem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz