31 stycznia 2015

Jajka po hiszpańsku

Jajka po hiszpańsku,
czyli zapiekana bagietka z pastą pomidorową 
i jajkami sadzonymi.



Inspiracją do zrobienia tego pysznego śniadania był przepis Magdy Gessler z programu telewizyjnego. Polecam  Jajka po hiszpańsku na śniadanie.


Potrzebne składniki:
  • 15 cm bagietki dużej
  • 125 g pulpy pomidorowej
  • 1/2 cebuli
  • 1/2 czosnku
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 1/2 oregano
  • 2 krople sosu Tabasco
  • 2 jajka
  • pieprz
  • sól
  • twarde masło
  • oliwa z oliwek
  • koperek
Na początku, bagietkę rozkroiłam wzdłuż  na połowę. Na rozgrzanej patelni smażyłam na rumiany kolor cebulę i czosnek pokrojone w kostkę. Dodałam pulpę oraz doprawiłam słodką papryką, oregano, sosem Tabasco oraz pieprzem i solą. Dusiłam, mieszając aż woda odparowała, a pasta zgęstniała. Piekarnik nagrzałam na 180 stopni. Na obie połówkach bagietki nałożyłam pastę pomidorową oraz posypałam startym na tartce twardym masłem. Tak przygotowane grzanki zapiekałam 10 minut. Po 10 minutach na każdą połówkę nałożyłam lekko ścięte jajko sadzone, które zrobiłam na oleju. Grzanki z jajkami zapiekałam kolejne 10 minut, aż biało całkowicie się ścięło. Jajka po hiszpańsku podałam posypane koperkiem. Smacznego!

2 komentarze:

  1. cudowny przepis, trzeba będzie wypróbować
    i zapraszamy do nas
    blotodlazuchwalych.blogspot.com
    Amanda&Hubert

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) I polecam! Chętnie Was odwiedzę i zapraszam częściej do mnie :) Pozdrawiam!

      Usuń