3 stycznia 2015

Zapiekany kalafior z makaronem z sosem serowym

Zapiekany kalafior z makaronem 
z sosem serowym,
czyli pyszna, wegetariańska kolacja.


Inspiracją do zrobienia tej pysznej kolacji był przepis z bloga Kwestia Smaku. Zapiekany kalafior  z makaronem z sosem serowym na bazie beszamelu to szybkie danie i o wyjątkowym smaku, dzięki serowi Blue Cheese jaki otrzymałam od firmy Lactima. Polecam!


Potrzebne składniki:
Przepis na 2 osoby
Na początku, kalafiora i makaron gotowałam w osobnych garnkach w osolonej
wodzie do miękkości, odpowiednio makaron 10 minut, kalafior około 12-15 minut. Na patelni roztopiłam masło, dodawałam mąkę małymi partiami mieszając. Następnie także cały czas mieszając, dodawałam mleko małymi porcjami. Na koniec dodałam ser topiony Blue Cheese. Mieszałam, aż się całkowicie rozpuścił i zmieszał z beszamelem. Dno naczynia do zapiekania o wymiarach 18x18 cm wypełniłam cienką warstwą sosu serowego, następnie wyłożyłam makaron i różyczki kalafiora, doprawiłam pieprzem. Na wierzchu wylałam pozostały sos serowy. Zapiekałam 15 minut w piecu nagrzanym na 200 stopni. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz