6 stycznia 2015

Owsianka zapiekana z granatem, orzechami, mandarynką

Owsianka zapiekana z granatem, 
orzechami i mandarynką,
czyli pyszne i zdrowe śniadanie.


To moja druga propozycja zapiekanej owsianki. Połączenie granata, mandarynki oraz orzechów włoskich w zapiekanej owsiance z imbirem i cynamonem to śniadanie idealne. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 1 łyżka otrębów żytnich
  • 1/4 granata
  • 1 mandarynka
  • 2 orzechy włoskie
  • 1/3 szklanki mleka 2%
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 cm świeżego imbiru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
Na początku, płatki owsiane i otręby zalałam gorącym mlekiem, dodałam starty imbir i cynamon i odstawiłam na 10 minut. Orzech pokroiłam na mniejsze kawałki, wybrałam ziarenka granata i obrałam mandarynkę, którą podzieliłam na osobne kawałki. Do 10 minutach do owsianki dodałam orzecha, mandarynki, ziarenka granata oraz miód. Wszystko wymieszałam. Przełożyłam do foremki ( u mnie średnica 9 cm) i zapiekałam 25 minut w temperaturze 180 stopni. Smacznego!

3 komentarze:

  1. Uwielbiam zapiekane owsianki, choć z granatem i mandarynką nigdy nie zapiekałam :) Twoja wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję i polecam, bo smakuje równie obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmm takie zapiekane owsianki lubię :)

    OdpowiedzUsuń