25 marca 2015

Risotto z kurczakiem curry

Risotto z kurczakiem curry,
czyli pyszne kremowe danie włoskie.


Risotto z kurczakiem curry to szybkie kremowe danie włoskie pełne aromatów. Polecam!
 
Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcję
  • 75 g ryżu arborio
  • 1 mała cebula
  • 140 g filet z kurczaka
  • 500 ml bulionu warzywnego
  • 50 ml białego wina wytrawnego
  • 60 g masła
  • 2 łyżeczki curry
  • natka pietruszki
  • sól
 
Na początku, na patelni rozgrzałam 20 g masła i łyżkę oliwy z oliwek, dodałam cebulę pokrojoną w kostkę. Podsmażałam 3 minuty, aż cebula  się zeszkliła. Następnie dodałam ryż i smażyłam, aż stał się szklisty. Następnie dodałam wino  i gotowałam na dużym ogniu, aż wino znacznie odparowało. Następnie dodałam kolejno po jednej chochli bulionu, za każdym razem czekałam aż ryż wchłonął bulion, często mieszałam. Ryż gotowałam przez około 15 minut. W między czasie kurczaka pokroiłam w cienkie paseczki i posypałam curry. Na oliwie z oliwek podsmażyłam kurczaka curry. Kurczaka i resztę masła dodałam do ryżu i całość gotowałam kolejne 5-7 minut. Gotowe Risotto z kurczakiem curry podałam posypane natką pietruszki. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz