17 marca 2015

Tarta szpinakowa na spodzie z ziemniaków

Tarta szpinakowa na spodzie z ziemniaków,
czyli pyszne wegetariańskie danie.



Tarta szpinakowa z serem ricotta na spodzie z ziemniaków to ciekawa propozycja na kolację bądź obiad wegetariański. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 600 g dużych ziemniaków
  • 450 g szpinaku rozdrobnionego mrożonego
  • 250 g sera ricotta
  • 2 jajka
  • 1 cebula
  • gałka muszkatałowa
  • oliwa z oliwek
  • 1 łyżeczka masła
  • pieprz
  • sól
Na początku, ziemniakami pokroiłam wzdłuż na plastry 2-3 mm za pomocą specjalnej maszynki. Plastry z ziemniaków podmazyłam na rumiany kolor z obu
stron na patelni z odrobiną oliwy  z oliwek. Podsmażone plastry ziemniaków kładłam na ręcznikach papierowych, aby odsączyć ze z nadmiaru tłuszczu. Na patelni z oliwą z oliwek podsmażyłam cebulę pokrojoną w kostkę, dodałam szpinak. Podsmażałam, aż szpinak się rozpuścił. Doprawiłam solą, pieprzem oraz gałką muszkatałową. Pozostawiłam do przestygnięcia. Ser ricotta wymieszałam z jajkami. Masę szpinakową wymieszałam z serem ricotta i jajkami. Tortownicę o średnicy 25 cm wysmarowałam masłem i wyłożyłam na zakładkę boki plastrami ziemniaków, dół także wyłożyłam plastrami ziemniaków. Na wierzchu wyłożyłam masę szpinkową. Tak przygotowaną tartę zapiekałam 40 minut w piecu nagrzanym na 180 stopni. Polecam!

6 komentarzy: