21 marca 2015

Pizza na cienkim cieście

Pizza na cienkim cieście,
czyli włoska klasyka.


Na życzenie mojego męża dziś na obiad była Pizza na cienkim cieście. Przepis na to pyszne włoskie danie poniżej Wam prezentuję. Polecam!

Potrzebne składniki:

Spód pizzy:
Przepis na 2 średnie pizze:
  • 250 g mąki pszennej
  • 150 g ciepłej wody
  • 7 g drożdży suchych
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
Sos:
  • 1 puszka pomidorów w kawałkach
  • 1 cebula średnia
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1 łyżeczka bazyli
  • oliwa z oliwek 
  • odrobina cukru
  • sól
Dodatki:
  • 3 papryczki pepperoni czerwone
  • 3 papryczki pepperoni zielone
  • 10 plastrów salami
  • 4 pieczarki
  • 100 g sera żółtego
Na początku, mąkę , drożdże, sól i cukier wymieszałam ze sobą, dodałam ciepłą wodę i za pomocą drewnianej mąki wymieszałam, aż połączyły się składniki. Dodałam oliwę z oliwą i lekko wyrobiłam ciasto, aż składniki wszystkie się połączyły. Tak przygotowane ciasto odłożyłam na 1,5 h w miseczce nakrytej ścierką w ciepłe miejsce. W między czasie zrobiłam sos. Na rozgrzanej oliwie z oliwek posmażyłam cebulę pokrojoną w kostkę, aż się zeszkliła. Dodałam pomidory z puszki, doprawiłam oregano i bazylią oraz solą i cukrem. Na wolnym ogniu dusiłam około 30 minut, aż woda wyparowała. Na koniec zblendowałam sos.  Kiedy ciasto już zwiększyło swoją objętość dwukrotnie, podzieliłam je na dwie części. Na stolnicy oprószonej mąką każdą część ciasta rozwałkowałam na cienkie placki. Blachy  z piekarnika wyłożyłam papierem do pieczenia, który wysmarowała oliwą z oliwek. Na tak przygotowaną blachę wyłożyłam placki pizzy, odstawiłam na 0,5 h do lekkiego wyrośnięcia. Następnie każdą pizze posmarowałam sosem pomidorowym, posypałam oregano i bazylią, ułożyłam plastry salami oraz papryczki pepperoni pokrojone w paseczki oraz surowe pieczarki także pokrojone w cienkie paski. Na wierzchu posypałam starym serem. Pizze piekłam aż boki się zarumieniły, około 12-15 minut w piecu nagrzanym na 250 stopni. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz