27 marca 2015

Racuchy z soczewicy w sosie cebulowym

Racuchy z soczewicy w sosie cebulowym,
czyli pełen aromatów wegetariański obiad.



Inspiracją do zrobienia Racuchów z soczewicy w sosie cebulowym był dla mnie ten przepis Karola Okrasy. Oczywiście zmodyfikowałam go trochę i prezentuję Wam go poniżej. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 120 g soczewicy zielonej
  • 1 mała cebula
  • 1 jajko
  • 5 suszonych pomidorów
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka bułki tartej
  • suszony tymianek
  • cynamon
  • pieprz
  • sól
  • oliwa z oliwek
Sos cebulowy:
  • 1 duża cebula
  • 20 g masła
  • 50 ml miodu pitnego
  • 1 łyżka miodu lipowego
  • 2 łyżki śmietany 12%
  • suszony tymianek
Na początku, soczewicę namoczyłam 20 minut. Następnie gotowałam ją w 250 ml wody około 20 minut, odcedziłam. Cebulę i pomidory suszone pokroiłam w drobną kostkę. Soczewicę, cebulę, suszone pomidory, jajko oraz mąkę, bułkę tartą i przyprawy wymieszałam ze sobą. Z masy uformowałam kulki wielkości mandarynki. Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i ułożyłam kulki, spłaszczyłam już na patelni. Racuchy smażyłam na rumiany kolor z obu stron. Na mniejszej patelni rozgrzałam masło, dodałam cebulę drobno pokrojoną, smażyłam około 3 minut, aż się cebula zeskaliła. Dodałam miód lipowy i pitny, doprawiłam tymiankiem. Dusiłam na wolnym ogniu około 15 minut. Na koniec do sosu dodałam śmietanę, wymieszałam i sos gotowy. Racuchy z soczewicy podałam z sosem cebulowym. Smacznego!

3 komentarze:

  1. Racuchy wyglądają genialnie! Mam pytanie co do sosu - czy rodzaj użytego miodu ma znaczenie? Posiadam lawendowy (niescukrzony) i nie wiem, czy też by się nadawał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i mam nadzieje, że będą Ci smakowały :) A co do miodu, to trudno mi powiedzieć jak się sprawdzi lawendowy, ponieważ jeszcze nie jadłam takiego miodu. Jednak ja lubię eksperymentować w kuchni i zrobiłabym ten sos z tym miodem, może wyjść jeszcze ciekawszy smak :) Czekam na Twoją opinię!

      Usuń
    2. Jak tylko uda mi się przekonać resztę domowników, na pewno wykorzystam przepis i dam znać. :)

      Usuń