29 marca 2015

Pierś z kaczki w sosie malinowym

Pierś z kaczki w sosie malinowym,
czyli pyszne danie kuchni polskiej. 


Pierś z kaczki w sosie malinowym podana na kaszy gryczanej to moja propozycja na obiad. Polecam! 
  

Potrzebne składniki: 
  • 1 mniejsza pierś z kaczki
  • majeranek
  • pieprz
  • sól
Sos malinowy:
  • 100 g mrożonych malin
  • 1/2 szklanki wina wytrawnego czerwonego
  • 1 łyżeczka cukru
Na początku, pierś z kaczki umyłam pod wodą i wytarłam ręcznikiem kuchennym. Od strony skóry pierś nacięłam ostrym nożem tworząc kratkę, natarłam solą, pieprzem i majerankiem, zawinęłam w folie spożywczą i włożyłam do lodówki na 2 h. Po tym czasie pierś ułożyłam skórą do dołu na zimnej patelni i stopniowo podgrzewałam, aż większość skóry się wytopiła i zarumieniła, na drugiej stronie także smażyłam przez chwilkę, aż się zarumieniła. Pierś przełożyłam do naczynia do zapiekania i w piecu nagrzanym na 180 stopni zapiekałam 8 minut.  W między czasie zrobiłam sos, do patelni z wytopioną skórą od piersi kaczki dodałam 100 g mrożonych malin i 1/2 szklanki wina wytrawnego czerwonego oraz cukier. Na dużym ogniu gotowałam, aż większość wina odparowała, a sos się zredukował. Pierś z kaczki po wyjęciu z piekarnika pokroiłam w plastry. Pierś z kaczki podałam polaną sosem z malin na kaszy gryczanej. Polecam też do tego zestawu jako dodatek buraczki na zimno. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz