23 lipca 2015

Kofty drobiowe z miętowym sosem tzatzyki

Kofty drobiowe z miętowym sosem tzatzyki,
czyli lekki obiad w greckim stylu.


Kofty drobiowe z miętowym sosem tzatzyki to moja propozycja lekkiego dania idealnego na upalne dni. Polecam!


Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcję 

  • 200 g filetu z indyka
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 1/3 łyżeczki pieprz cayenne
  • 1/3 łyżeczki kminu rzymskiego
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka oleju
  • 1 ząbek czosnku
  • świeżo mielony pieprz
  • sól
  • 3 patyczki do szaszłyków
 
Sos tzatziki:


  • 100 g jogurtu greckiego
  • 100 g ogórka 
  • pół ząbka czosnku
    1/4 łyżeczki posiekanej mięty
    1 łyżeczka soku z cytryny



Na początku, filet z indyka zmieliłam dodałam do niego natkę pietruszki, pieprz cayenne, kmin rzymski, sok z cytryny oraz olej, a także czosnek przeciśnięty przez praskę. Na koniec doprawiłam solą i pieprzem. Wszystko dokładnie wymieszałam. Patyczki do szaszłyków namoczyłam w wodzie 10 minut. Potem z mięsa uformowałam podłużne kiełbaski i każdą nabiłam na patyczki. Tak przygotowane kofty smażyłam na rozgrzanej oliwie, aż mięso było rumiane z wszystkich stron.  Sos tzatzyki zrobiłam z wymieszania ze sobą jogurtu greckiego, ogórka startego na tartce oraz czosnku przeciśniętego przez praskę, a także mięty i soku z cytryny. Kofty drobiowe podałam z miętowym sosem tzatzyki oraz z ryżem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz