15 lipca 2015

Omurice, czyli japoński omlet.

Omurice, 
czyli japoński omlet.


Omurice to japoński omlet z ryżem, pieczarkami oraz kurczakiem. Smakuje naprawdę ciekawie. Inspiracją do zrobienia tego przepisu był blog Ulubione przepisy .Polecam!



Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcję
  • 2 jajka
  • 1 łyżka mleka
  • 50 g ryżu
  • 50 g filetu z kurczaka
  • 1/2 małej cebuli
  • 2 średnie pieczarki
  • 1,5 łyżki ketchupu
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
  • sól


Na początku, ryż ugotowałam zgodnie z przepisem na opakowaniu. Pieczarki  i
cebulę obrałam oraz pokroiłam w drobną kostkę. Filet z kurczaka także pokroiłam w drobną kostkę i doprawiłam solą oraz pieprzem. Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek dodałam cebulę, aż się zeszkliła. Dodałam pieczarki i dusiłam około 3 minut, aż pieczarki puściły wodę. Następnie dodałam kurczaka. Całość dusiłam, aż woda z pieczarek odparowała i pieczarki były miękkie, a kurczak był podsmażony około 10-15 minut. Następnie na patelnię dodałam ryż i 1,5 łyżki ketchupu. Całość wymieszałam i doprawiłam solą oraz pieprzem. I farsz gotowy. Omlet z robiłam ubijając blenderem na piankę dwa jajka z mlekiem i szczyptą soli. Na rozgrzaną patelnię z odrobiną oliwy z oliwek i wlałam pianę z jajek. Omlet smażyłam z jednej strony na małym ogniu, aż od spodu omlet był brązowy a z góry lekko wilgotny. Farsz ułożyłam na środku omletu, boki zawinęłam do środka, aby zakryły farsz i delikatnie przeniosłam na talerz odwracając omlet. Omurice podałam z ketchupem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz