30 lipca 2015

Zupa z soczewicą

Zupa z soczewicą,
czyli pyszna i zdrowa zupa.
 

Inspiracją do robienia tej pysznej Zupy z soczewicy był przepis od Moniki Mrozowskiej. Zupę robi się szybko, a jest zdrowa i sycąca. Polecam!
 

Potrzebne składniki: 
  • 1/2 szklanki soczewicy czerwonej
  • 1 średnia cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/4 średniego selera
  • 2 średnie ziemniaki
  • 100 ml śmietanki 30%
  • 1,2 l wody
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
  • sól
  • groszek ptysiowy
 Na początku, cebulę, ziemniaki  oraz czosnek obrałam i pokroiłam w drobną kostkę. Seler obrałam i starłam na tartce na grubych oczkach. Na oliwie z oliwek podsmażyłam seler i cebulę, aż się zeskaliła, mieszając około 3-4 minut. Dodałam czosnek i mieszając smażyłam kolejną minutę. Następnie wlałam 1,2 l wody i dodałam soczewicę oraz ziemniaki. Zupę gotowałam około 15-20 minut, aż soczewica i ziemniaki były miękkie. Na koniec dodałam śmietankę i  doprawiłam solą oraz pieprzem. Zupę z soczewicy podałam z groszkiem ptysiowym. Smacznego!

P.S. Nie wiem czy wiecie, ale soczewica ma wiele wartości odżywczych, zawiera dużo białka oraz kwasy foliowego. Dlatego szczególnie polecam  kobietom w ciąży. 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz