1 lipca 2015

Zupa botwinka

Zupa botwinka,
czyli smak dzieciństwa.


Zupa botwinka zawsze była jedną z moich ulubionych zup w dzieciństwie, do tego to zupa kojarząca się z latem. Polecam!





Potrzebne składniki:

  • 2 litry bulionu (włoszczyzna i skrzydełka)
  • 5 małych buraczków
  • 4 średnie ziemniaki
  • 1 pęczek botwinki (liście i łodygi)
  • 4 łyżki śmietany 18%

Na początku gotowałam bulion na skrzydełkach. Kiedy bulion był gotowy przelałam go przez sito. Skrzydełka obrałam z mięsa i dodałam do bulionu, dodałam także obrane buraczki pokrojone w cienkie plasterki oraz ziemniaki obrane i pokrojone w dużą kostkę. Bulion z ziemniakami i buraczkami gotowałam 15 minut, dodałam liście i łodygi botwinki pokrojone w kostkę, gotowałam kolejne 10 minut. Na koniec doprawiłam zupę solą i pieprzem. W dwóch chochlach płynu z zupy rozmieszałam 4 łyżki śmietany i wlałam do zupy, wymieszałam i gotowe. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz