24 lipca 2015

Zapiekanie naleśniki z szynką i serem pod beszamelem

Zapiekanie naleśniki z szynką i serem 
pod beszamelem,
czyli pomysł na pyszną kolację.


Zapiekane naleśniki z szynką i serem pod beszamelem to pyszna propozycja łatwej w przygotowaniu kolacji. Polecam!


Potrzebne składniki: 

Naleśniki:
  • 80 g mąki
  • 1 jajko
  • 125 ml mleka
  • sól  
  • woda gazowana
  • olej
 Sos beszamel:
  • 20 g masła
  • 1 łyżka mąki
  • 250 ml mleka
  • gałka muszkatałowa
  • pieprz
  • sól
Dodatkowo:
  • 3 duże plastry szynki
  • 6 plastrów sera żółtego
  • ser do posypania

 Na początku, zrobiłam ciasto na naleśniki mieszając za pomocą miksera mąkę, jajko, mleko oraz sól do smaku (jeśli ciasto jest za gęste należy dolać wodę gazowaną). Ciasto odstawiłam na 10 minut. Następnie na rozgrzanej patelni posmarowanej olejem piekłam naleśniki. Mnie wyszły 3 sztuki z tej porcji. Sos beszamel zrobiłam zaczynając od rozpuszczenia masła, następnie dodałam mąkę i mieszałam tak długo, aż składniki się połączyły. Następnie małymi porcjami dodawałam mleko, cały czas mieszając, aż uzyskałam kremową konsystencję. Na koniec doprawiłam solą, białym pieprzem i gałką muszkatałową. Naleśniki wyłożyłam plastrami szynki i dwoma plastrami sera żółtego i zwinęłam w rulon. Dno foremki o wymiarach 19x12 cm posmarowałam 3 łyżkami sosu beszamel. Na warstwę beszamelu ułożyłam 3 naleśniki. Na wierzchu naleśniki posmarowałam resztą sosu beszamelu. Tak przygotowane naleśniki zapiekałam 30 minut w piecu nagrzanym na 180 stopni. Po tym czasie naleśniki posypałam startym serem i zapiekałam kolejne 10 minut. Po 40 minutach zapiekania danie jest gotowe. Smacznego!
 

2 komentarze: