20 lipca 2015

Migdałowe muffinki z malinami i kruszoną

Migdałowe muffinki z malinami i kruszoną,
czyli idealny deser letni.


Uwielbiam maliny, na które właśnie trwa sezon. Dlatego polecam Wam Migdałowe muffinki z malinami i kruszonką. Ciasto migdałowe idealnie współgra ze smakiem malin i do tego chrupiąca kruszonka, czyli deser idealny. Polecam!



Potrzebne składniki:
Przepis na 12 sztuk
  • 50 g mielonych płatków migdałowych
  • 160 g mąki pszennej
  • 1 szklanka cukru
  • 120 g masła rozpuszczonego
  • 1/3 szklanki mleka
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka aromatu migdałowego
  • maliny
Kruszona:
  • 30 g zimnego masła
  • 55 g mąki pszennej
  • 4 łyżeczki cukru


Na początku, wymieszałam suche składniki to znaczy: mielone płatki migdałowe, mąkę pszenną, cukier oraz proszek do pieczenia. W innej misce roztrzepałam jajka, dodałam stopione masło i mleko, wszystkie składniki wymieszałam. Do suchych składników dodałam mokre i mieszałam, tak długo aż składniki się ze sobą połączyły. Dodałam aromat migdałowy i dokładnie wymieszałam. W małej miseczce wymieszałam ze sobą zimne masło w kawałkach, mąkę pszenną i cukru, kruszonka była gotowa gdy uzyskałam konsystencje mokrego piasku ze składników. Formę na muffinki wyłożyłam papilotkami i wypełniłam ciastem. Do każdej muffinki wciskałam 3 maliny ( można nawet 4 lub 5). Na wierzchu każdą muffinkę posypałam kruszonką. Muffinki piekłam 25 minut w piecu nagrzanym na 180 stopni. Smacznego!

1 komentarz: