3 września 2015

Grzanki z Tapenadą

Grzanki z Tapenadą,
czyli pyszna pasta z oliwek na chrupiącej grzance.


Tapenada, czyli pasta z oliwek  wywodzi się z Prowansji, przepis znam z Kuchni Lidla. Jeśli lubicie oliwki to koniecznie spróbujcie tej pasty. Polecam!
 
Potrzebne składniki: 
  • 45 g zielonych oliwek
  • 45 g czarnych oliwek
  • 2 łyżki kaparów
  • 1/2 pęczka natki pietruszki  
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 mały ząbek czosnku
  • pieprz
  • sól
  •  1 mała bagietka
 Na początku, oliwki zielone, czarne, kapary, listki z natki pietruszki i oliwę z oliwek zmiksowałam ze sobą za pomocą blendera.  Na koniec dodałam czosnek przeciśnięty przez praskę i doprawiłam solą i pieprzem, wymieszałam. Odstawiłam do lodówki. W między czasie bagietkę pokroiłam i skropiłam oliwą z oliwek z obu stron. Grzanki smażyłam z obu stron na rozgrzanej patelni teflonowej, aż były rumiane. Grzanki jeszcze ciepłe podałam z tapenadą. Smacznego
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz