10 września 2015

Pulpety drobiowe na parze z sosem koperkowym

Pulpety drobiowe na parze 
z sosem koperkowym,
czyli dietetyczna wersja klasycznego dania.


Dzisiaj polecam Wam na obiad pyszne i dietetyczne Pulpety drobiowe na parze z sosem koperkowym. 
 

Potrzebne składniki:
  • 300 g filetu z kurczaka
  • 1 jajko
  • 2 łyżki płaskie bułki tartej
  • 1 łyżka płaska mąki pszennej
  • 1 średnia marchewka
  • pieprz
  • sól 
Sos koperkowy:
  • 1 łyżka masła
  • 2 łyżeczki mąki pszennej
  • 200 ml bulionu
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1/2 pęczka koperku
  • pieprz
  • sól
Na początku, filet z kurczaka oczyściłam z błonek i pokroiłam na mniejsze kawałki, zmieliłam. Do zmielonego kurczaka dodałam startą na dużych oczkach marchewkę, jajko, bułkę tartą, mąkę. Wymieszałam wszystkie składniki, doprawiłam solą i pierzem. Wilgotnymi dłońmi uformowałam 4 pulpety. Tak przygotowane pulpety gotowałam w parowarze 20 minut. W między czasie zrobiłam sos koperkowy. W rondelku rozpuściłam masło, dodałam mąkę i energicznie mieszałam aby nie było grudek. Dodałam bulion, mieszając. Na koniec dałam koperek pokrojony drobno, pieprz i sól oraz jogurt naturalny. Wszystko wymieszałam i gotowałam około 3 minut mieszając i sos gotowy. Gotowe Pulpety drobiowe na parze podałam polane sosem koperkowym z ryżem i marchewkami mini. Smacznego!
 
 
 

9 komentarzy:

  1. CHCIAŁABYM ZAUWAŻYĆ ŻE TO DANIE NIE JEST DIETETYCZNE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dlaczego wg Pani to danie nie jest dietetyczne?

      Usuń
    2. zasmażka to najgorsze zło! lepiej zwyczajnie dodać do wywaru z pulpecików śmietany / jogurtu i troszkę rozpuszczonej w wodzie mąki!

      Usuń
  2. Dziękuję za przepis, mam zamiar wypróbować w najbliższym czasie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę :) i czekam na opnie jak smakowało ;) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Pychotka. Ja tylko sos trochę zmodyfikowałam, bez zasmażki. Dziękuję za podpowiedź.

      Usuń
    3. Super :) Też teraz robię bez zasmażki. Pozdrawiam

      Usuń