29 września 2015

Risotto z dynią, jabłkiem i morelą

Risotto z dynią, jabłkiem i morelą,
czyli słodka wersja risotto.


Risotto z dynią, jabłkiem i morelą suszoną to moja dzisiejsza propozycja jesiennego obiadu. Inspiracją do zrobienia tego dania był przepis Tomka Jakubiaka. Polecam!
 
 Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcję
  • 75 g ryżu arborio
  • 1 mała cebula
  • 100 g dyni hokkaido
  • 1/2 jabłka
  • 10 suszonych moreli
  • 50 g masła
  • 0,5 l soku jabłkowego
  • kilka listków szałwii
Na początku, cebulę pokroiłam w drobną kostkę. Dynię obrałam i pokroiłam w większą kostkę, jabłko ze skórką także pokroiłam w kostkę, morele w paski w garnku roztopiłam 10 g masła dodałam cebulę oraz szałwię i mieszając podsmażyłam, aż się zeszkliła. Następnie, dodałam ryż i mieszałam aż był szklisty. Dodałam dynię, jabłka i morele. Po jednej chochli dolewałam soku jabłkowego i czekałam, aż się sok wchłonął w ryż za każdym razem. Na koniec dałam resztę masła i gotowałam jeszcze 10 minut na małym ogniu. Po tym czasie Risotto z dynią, jabłkiem i morelą było gotowe. Smacznego!
 

2 komentarze: