30 września 2015

Domowy Hamburger

Domowy Hamburger,
czyli pyszny i zdrowy obiad.

Z okazji Dnia Chłopaka, który dzisiaj wypada polecam Wam na obiad szybki i zdrowy Domowy Hamburger.

 Potrzebne składniki:
 Przepis na 2 porcje. 
  • 400 g wołowiny zmielonej
  • 1 łyżeczka musztardy Dijon
  • 1 duża czerwona cebula
  • 1 pomidor
  • 6 plastrów ogórka zielonego
  • 2 plastry żółtego sera
  • 2 bułki pszenne do hamburgerów
  • 6 listków sałaty
  • majonez
  • ketchup
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżeczka cukru
  • 4 łyżki oliwy  
  • pieprz
  • sól 
Na początku, cebulę obrałam i pokroiłam w krążki. Na patelni roztopiłam masło i dodałam cebulę, posoliłam i dodałam cukier. Cebulę dusiłam około 7 minut, aż zmiękła. Gotową cebulę odstawiłam. Mięso wołowe wymieszałam z musztardą Dijon oraz pieprzem i solą. Uformowałam burgery wielkości bułki, wstawiłam na 10 minut do lodówki. W między czasie, na patelni grillowej podpiekłam połówki bułek z każdej strony. Pomidora pokroiłam w plastry. Burgera smażyłam z obu stron po 4 minuty na rozgrzanym oleju. Dolną część bułki posmarowałam ketchupem i położyłam plaster sera żółtego, na to listki sałaty oraz część cebuli. Następnie ułożyłam burgera, a na nim cebulę podsmażoną, pomidora i ogórka. Kolejna warstwa to sałata. Górną część bułki wysmarowałam majonezem i złożyłam Hamburgera. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz