17 września 2015

Spaghetti z sosem dyniowym

Spaghetti z sosem dyniowym,
czyli pyszne danie sezonowe.


Spaghetti z sosem dyniowym i chrupiącym boczkiem to pyszne sezonowe danie, które znam od Ani Starmach. Polecam!
 

Potrzebne składniki: 
  • 100 g makaronu spaghetti
  • 200 g puree z dyni Hokkaido
  • 2 średnie pomidory malinowe
  • 70 g boczku wędzonego
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka bazyli
  • sól
Na początku, obrałam dynię i usunęłam pestki, pokroiłam na mniejsze kawałki. Polałam odrobiną oliwy z oliwek i piekłam około 40 minut w temperaturze 190 stopni, aż wszystkie kawałki dyni były miękkie. Następnie poczekałam, aż ostygnie i za pomocą blendera zrobiłam puree z dyni. 200 g puree uzyskacie z mniej więcej 500g dyni. Pomidory sparzyłam i obrałam ze skóry, następnie je pokroiłam w kostkę. Na patelni umieściłam pomidory, dodałam czosnek przeciśnięty przez praskę i dusiłam pomidory około 10 minut, aż były miękkie i się rozpadały. Pomidory za pomocą blendera zamieniłam na puree. Na większej patelni połączyłam puree z dyni i pomidorów. Doprawiłam bazylią i solą. Dusiłam kilka minut, aż składniki się połączyły. Jeśli sos jest za gęsty należy dodać wodę z makaronu. W miedzy czasie boczek pokroiłam w kostkę i na suchej, rozgrzanej  teflonowej patelni boczek posmażyłam, aż stał się chrupiący. Boczek wymieszałam z sosem dyniowo-pomidorowym. Spaghetti ugotowałam zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Spaghetti podałam z sosem dyniowym. Smacznego!

4 komentarze: