2 września 2015

Naleśniki dyniowe z karmelizowanymi śliwkami

Naleśniki dyniowe z karmelizowanymi śliwkami,
czyli pyszne, sezonowe danie.


Przepis na Naleśniki dyniowe z karmelizowanymi śliwkami znam od Dominiki Wójciak, która wygrała III MasterChef. Polecam Wam to pyszne i aromatyczne danie.


Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcję- 2 duże naleśniki
  • 50 g puree z dyni*
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • szczypta cynamonu
  • 1 łyżka miodu 
Sos śliwkowy:
  • 3 duże śliwki
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka miodu
  • 1-2 łyżki wody 
 Na początku, zrobiłam ciasto na naleśniki mieszając ze sobą, puree z dyni, mąkę pszenną, mleko, jajko, miód oraz sól i cynamon.  Rozgrzaną patelnię posmarowałam pędzelkiem małą ilością oleju rzepakowego. Smażyłam naleśniki z obu stron. W między czasie, na małej patelni podgrzałam masło i mód. Kiedy miód i masło się zaczęły pienić dodałam połówki śliwek i 1 łyżkę wody. Śliwki karmelizowałam 3-5 minut, aż puściły sok, ale nie śliwki pozostały w całości. Naleśniki dyniowe podałam wypełnione połówkami śliwek i sosem. Na wierzchu polałam je też sosem. Smacznego!

*Przepis na puree dyniowe znajdziecie w tym przepisie na ciasto

2 komentarze: