26 września 2015

Sałatka z soczewicą i granatem

Sałatka z soczewicą i granatem,
czyli zdrowa i aromatyczna kolacja.


Dzisiaj polecam Wam na kolację super zdrową i do tego pyszną Sałatkę z soczewicy i granata z zielonym sosem. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 150 g zielonej soczewicy
  • 1 granat
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • 1/2 pęczka dymki
  • pieprz
  • sól
Sos:
  • 1/3 zielonej papryki
  • 1/2 pęczka natki pietruszki 
  • 1/2 łyżeczki startego imbiru
  • 1/2 łyżeczki ziół prowansalskich
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka musztardy Dijon
  • 4 łyżeczki soku z cytryny
  • 4 łyżeczki oliwy
Na początku, zieloną soczewicę zalałam zimną wodą i zagotowałam, odlałam wodę i nalałam nowej wody, posoliłam i gotowałam 20 minut. Soczewicę odcedziłam i zostawiłam do ostygnięcia. Natkę pietruszki i dymki pokroiłam drobno.   Sos zrobiłam  z wymieszania blenderem pokrojonej drobno papryki, natki pietruszki, imbiru, czosnku, musztardy i ziół prowansalskich. Kiedy sos był już jedwabisty i kremowy, małymi partiami dodawałam olej i miksowałam. Soczewicę, pestki granatu, natke pietruszki i dymkę wymieszałam, doprawiłam solą i pieprzem. Sałatkę polałam sosem i wymieszałam całość. Sałtkę odstawiłam na godzinę do lodówki. Po tym czasie schodzona Sałatka z soczewicy i granata jest gotowa. Smacznego! 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz