22 lutego 2015

Key Lime Pie

Key Lime Pie,
              czyli pyszne ciasto amerykańskie.



Key Lime Pie to ciasto bardzo popularne w USA. Robi się je szybko, a limonkowo- śmietankowy smak powoduję, że chce się go jeść i jeść :) Polecam!


Potrzebne składniki:
Spód: 
  • 500 g ciastek degestive
  • 170 g masła
 Masa:
  • 1 puszka mleka skondensowanego słodkie
  • sok z 4 limonek
  • skórka z 2 limonek
  • 4 jajka ( żółtka )
  • szczypta soli
  • 400 ml śmietanki 30%
  • 2 łyżki cukru pudru

Na początku, ciastka degestive zmieliłam na bardzo drobno. Masło roztopiłam. Do zmielonych ciastek dodałam roztopione masło. Wszystko ze sobą wymieszałam, aż uzyskałam konsystencje mokrego piasku. Tortownicę o
średnicy 25 cm wysmarowałam masłem i wyłożyłam papierem do pieczenia. Ciasteczkową masę umieściłam w formie na dnie i na bokach, ubiłam za pomocą szklanki. Wstawiłam do lodówki na 30 minut. W między czasie, nagrzałam piekarnik na 180 stopni. Następnie ciasteczkowy spód piekłam 10-12 minut, aż się zarumienił i zrobił chrupiący. W misce wymieszałam mleko skondensowane, sok i skórkę z limonek oraz żółtka jajka i szczyptę soli. Gotową masę wlałam na upieczony spód ciasteczkowy. Całość zapiekałam kolejne 15-17 minut w piecu nagrzanym na 180 stopni.  Gotowe ciasto zostawiłam do wystygnięcia do temperatury pokojowej, potem na minimum 3 godziny umieściłam w  lodówce ( u mnie na całą noc). Następnie ze śmietanki i cukru pudru ubiłam bitą śmietanę, którą nałożyłam na całą powierzchnię ciasta i gotowe! Smacznego!

 

6 komentarzy:

  1. Bardzo smakowicie wygląda. Muszę przyznać, że do tej pory nie robiłam żadnego ciasta z dodatkiem limonek. Patrząc na Twoje dzieło, myślę, że muszę to szybko nadrobić. Już zapisuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) A co do limonki, warto spróbować , bo to nie pierwsze ciasto z tym owocem, które polecam! Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Wygląda bardzo obiecująco. Chyba następny weekend będzie limonkowy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda ekstra. Muszę sprawdzić jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. poezja w smaku .
    Polecam !

    OdpowiedzUsuń