7 lutego 2015

Tajska zupa kokosowa z krewetkami

Tajska zupa kokosowa z krewetkami,
czyli aromatyczna i pikantna zupa.


Uwielbiam kuchnię orientalną, dzisiaj propozycja Tajskiej zupy kokosowej z krewetkami. Zupa zarazem delikatna i pikantna, jest pyszna. Polecam!


Potrzebne składniki:
Przepis na 2 osoby
  • 250 g krewetek gotowanych
  • 400 ml mleczka kokosowego
  • 500 ml bulionu ze skorupiaków*
  • 300 ml bulionu z kurczaka
  • 1 papryczka pepperoni
  • 3 cm świeżego imbiru
  • 4 trawy cytrynowe ze słoiczka ( lub 1 świeża)
  • 1, 5 łyżeczki Pasty czerwonej curry
  • 2 łyżki sosu rybnego
  • 1 łyżeczka cukru brązowego
  • sok z 1/2 limonki
  • oliwa z oliwek
  • świeża natka pietruszki
  • makaron ryżowy wstążki
* bulion ze skorupiaków Knorr dostałam w prezencie przywieziony z Madery, ma ciekawy smak, idealny do owoców morza. Niestety w Polsce niedostępny. W zamian użyjcie bulionu z kurczaka.

Na początku, papryczkę pepperoni  i trawę cytrynową pokroiłam drobno. Imbir starłam na tartce na grubych oczkach. Krewetki obrałam i oczyściłam z przewodu pokarmowego. W garnku rozgrzałam oliwę z oliwek, dodałam papryczkę, imbir oraz trawę cytrynową i pastę curry. Mieszając podsmażałam około 2 minut. Następnie dodałam bulion ze skorupiaków i z kurczaka. Dodałam sos rybny i cukier. Całość gotowałam na wolnym ogniu 15 minut. Następnie dodałam mleczko kokosowe, wymieszałam. dodałam krewetki i gotowałam kolejne 5 minut. Na koniec dodałam sok z limonki i wymieszałam. Tajską zupę kokosową podałam z natką pietruszki i makaronem ryżowym. Smacznego!

4 komentarze:

  1. Moja ulubiona! Tylko zamiast pietruszki obowiązkowo kolendra :) Pycha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, ale nie dostałam kolendry, stąd pietruszka:) Pozdrawiam!

      Usuń