20 lutego 2015

Lasagne ze szpinakiem i mascarpone pod beszamelem

Lasagne ze szpinakiem i mascarpone 
pod beszamelem,
czyli wersja wegetariańska włoskiego dania.



Po wersjach klasycznych Lasagne czyli z mięsem, dzisiaj na obiad polecam Wam wersje wegetariańską - Lasagne ze szpinakiem i mascarpone pod beszamelem, delikatna i kremowa. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 6 płatów makaronu Lasagne
  • 450 g szpinaku mrożonego rozdrobnionego
  • 120 g serka mascarpone
  • 150 g sera żółtego 
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • pieprz 
  • sól
Sos beszamelowy:
  • 1/4 kostki masła
  • 40 g mąki
  • 500 ml mleka
  • gałka muszkatołowa
  • biały pieprz
  • sól

Na początku, płaty makaronu lasagne gotowałam we wrzącej osolonej wodzie z odrobiną oliwy. Gotowałam po dwa płaty przez 3 minuty. Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i podsmażyłam cebulę i czosnek drobno pokrojone. Następnie dodałam mrożony szpinak i smażyłam 15 minut, aż szpinak się rozmroził i była jednolita masa. Dodałam serek mascarpone oraz pieprz i sól i smażyłam jeszcze 5 minut.  W między czasie zrobiłam sos beszamel, w rondelku rozpuściłam masło i dodałam mąkę mieszając, aby nie było grudek, następnie porcjami wlewałam zimne mleko cały czas mieszając. Zagotowałam sos, aż zgęstniał.Naczynie do zapiekania o wymiarach 20 x15 cm wysmarowałam masłem i dno posmarowałam cienko sosem beszamel następnie dwa płaty makaronu, warstwa szpinaku, sera żółtego tartego i znowu warstwa sosu beszamel itd... Na koniec warstwa z szpinaku, sosu beszamel i sera żółtego. Lasagne zapiekałam w piecu nagrzanym na 200 stopni przez 40 minut. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz