28 lutego 2015

Chleb z pesto bazyliowym

Chleb z pesto bazyliowym,
czyli pyszny i aromatyczny chleb.


Chleb z pesto bazyliowym to pyszny dodatek do zupy pomidorowej, ale też doskonale smakuje sam. Inspirację do zrobienia jego znalazłam tutaj, a za pyszne Pesto dziękuję firmie IndexFood. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 450 g mąki typ 550
  • 4 łyżeczki Pesto alla Genovese Grand'Italia
  • 18 g świeżych drożdży
  • 300 ml ciepłej wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 jajko
  • masło
Na początku, mąkę zmieszałam z solą i cukrem. Drożdże rozpuściłam w 50 ml ciepłej wody. Tak przygotowane drożdże dodałam do mąki, dodałam 250 ml ciepłej wody i całość wyrabiałam około 5 minut, aż ciasto było jednolitą masą.
Z ciasta uformowałam kulkę i w wysokiej misce nakrytej ścierką, umieściłam je w ciepłym miejscu na około 1 godzinę, aż podwoiło swoją objętość.Po tym czasie ciasto wyłożyłam na blat posypany mąką i rozwałkołam za pomocą wałka je na prostokąt 40x30 cm. Całą powierzchnię ciasta pokryłam warstwą pesto bazyliowego i zwijałam jak roladę, wzdłuż dłuższego boku. Następnie pokroiłam roladę na 12 części. Formę o wymiarach 20x15 cm wysmarowałam masłem i w niej ułożyłam ciasno kawałki pociętej rolady. Formę z ciastem nakryłam ścierką i odstawiłam na 30 minut w ciepłe miejsce. Po tym czasie chleb wysmarowałam roztrzepanym jajkiem i piekłam Chleb z pesto 30 minut w piecu nagrzanym na 200 stopni, aż się zarumienił. Po upieczeniu wyjęłam z formy na deseczkę, aby przestygł. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz