12 lutego 2015

Pączki pieczone

Pączki pieczone,
czyli pączki inaczej 
na Tłusty Czwartek.


 Aby tradycji stało się zadość, dzisiaj w Tłusty Czwartek prezentuję Wam przepis na Pączki pieczone, na które przepis znam z bloga Kwestia Smaku. Polecam!


Potrzebne składniki:
 Przepis na 16-20 pączków
  • 100 ml mleka
  • 50 g świeżych drożdży
  • 370 g mąki tortowej
  • 50 g cukru
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 3 jajka
  • 170 g masła
  • 300 g marmolady wieloowocowej
Dodatkowo:
  • papilotki średnica 5 cm
  • szklanka średnica 7-8 cm
  • jajko
Na początku, podgrzałam mleko, aby było ciepłe. Do mleka pokruszyłam drożdże, dodałam 1 łyżkę cukru i 1 łyżkę mąki. Wymieszałam całość i nakryłam miseczkę ścierką, odstawiłam do wyrośnięcia na 10 minut w ciepłe miejsce. Do większej miski wsypałam mąkę, cukier oraz sól i wymieszałam. Dodałam wyrośnięte drożdże i jajka. Wymieszałam drewnianą łyżką. Następnie 10 minut wyrabiałam ręką ciasto, do momentu aż przestało się kleić. Na koniec dawałam masło, małymi porcjami w kawałkach i mieszałam ciasto kolejne 10 minut, aż było lśniące i nie przywierało do ręki. W trakcie wyrabiana dodawałam trochę mąki. Tak przygotowane ciasto odstawiłam na 1 godzinę w misę nakrytej ścierką w ciepłe miejsce, aby wyrosło. Po tym czasie wyrośnięte ciasto szybki ruchem ręki wyjęłam z miski i położyłam na oprószoną mąką blacie. Dłońmi rozpłaszczyłam placek o grubości 1 cm i za pomocą szklanki wycinałam kółka. Każde kółko rozciągałam na większe dłońmi w środek dawałam 1 łyżeczkę marmolady, zlepiłam brzegi jak pieroga i zwinęłam brzegi do środka w jedn punkt. Tak przygotowany pączek włożyłam dołem klejonym do papilotki. Tak przygotowane pączki i w papilotkach odstawiłam na 30 minut w ciepłe miejsce aby wyrosły, podwajając swoją objętość. Pączki piekłam 15 minut w dwóch partiach w piecu nagrzanym na 180 stopni. Po upieczeniu pączki posypałam cukrem pudrem. Smacznego!




2 komentarze: