21 sierpnia 2015

Kotlety jaglane z warzywami

Kotlety jaglane z warzywami,
czyli zdrowy, pyszny obiad wegetariański.


Uwielbiam taki lekki, zdrowy obiad jak Kotlety jaglane z warzywami, które dziś Wam polecam!
 

Potrzebne składniki:
Przepis na 4 kotlety
  • 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1 średnia marchewka
  • 1/4 średniej cukinii
  • 1/4 żółtej papryki
  • 1 mała cebula
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • olej rzepakowy
  • pieprz
  • sól
Sos:
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka ostrego Ketchupu
Na początku,marchewkę i cukinie starłam na dużych oczkach na tartce. Paprykę i cebulę pokroiłam w drobną kostkę. Cebulę podsmażyłam na oleju, aż się zeszkliła. W misce wymieszałam kaszę jaglaną, marchew, cukinię, paprykę , podsmażoną cebulę oraz jajko i mąkę kukurydzianą. doprawiłam solą i pieprzem. Z powstałej masy wilgotnymi dłońmi zrobiłam 4 kulki wielkości mandarynki i je spłaszczyłam tworząc kotlety. Na patelni rozgrzałam olej rzepakowy i smażyłam kotlety na rumiany kolor z obu stron. W między czasie wymieszałam jogurt naturalny z ketchupem, z których powstał sos. Kotlety jaglane z warzywami podałam z sosem. Smacznego!
 

2 komentarze: