13 sierpnia 2015

Kiszone pomidory

Kiszone pomidory,
czyli przysmak z Ukrainy.


Przepis na Kiszone pomidory znam od znakomitego kucharza Tomka Jakubiaka. Robi się podobnie jak ogórki kiszone. Przysmak popularny na Ukrainie. Polecam!
 

Potrzebne składniki: 
  • 1 kg pomidorów koktajlowych 
  • 1 litr wody
  • 1 łyżka soli
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 1 mała papryczka chili
  • 5 cm chrzanu
  • 3 łodygi kopru, z listkami i baldachami
  • 4 liście laurowe
 Dodatkowo:
  • słoik 1,6 l 
Na początku, pomidory umyłam, ważne by pomidory były twarde. Wodę z solą zagotowałam. Czosnek i papryczkę chili pokroiłam w plastry, chrzan w słupki. 
Do wyparzonego słoika na dnie ułożyłam 1 łodygę kopru, kawałek chrzanu, kilka plastrów papryczki chili i czosnku oraz liście laurowe. Następna warstwa to pomidory dość ciasno ułożone, następna warstwa  z kopru, chrzanu, czosnku, papryczki chili i liść laurowy. Znowu pomidory i na koniec znowu wszystkie przyprawy. Całość zalałam gorącą wodą z solą. Zakręciłam szczelnie i odstawiłam do ostygnięcia. Jesienią, kiedy już nie będą tak dostępnie pomidory będziecie mieć ten pyszny przysmak idealny do kanapek, dań zapiekanych czy do zupy. Polecam!
 

1 komentarz:

  1. Jeszcze nie próbowałam. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2015 :)

    OdpowiedzUsuń