12 sierpnia 2015

Risotto z cukinią

Risotto z cukinią,
czyli klasyczne danie włoskie tym razem z cukinią.


Risotto z cukinią to moja kolejna propozycja tego pysznego włoskiego dania.  I muszę przyznać, że kremowe risotto i cukinia to świetne połączenie. Polecam!
 
 
Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcję 
  • 75 g ryżu arborio
  • 1 mała cebula
  • 1/2 średniej cukinii
  • 50 g masła
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 500 ml bulionu
  • pieprz
  • sól 
 
Na początku, cebulę pokroiłam w drobną kostkę. Cukinię umyłam i pokroiłam na plasterki a potem każdy przekroiłam na 4 części. Doprawioną solą i pieprzem cukinię posmażyłam na 10 g masła, aż zmiękła. Bulion zagotowałam.  W garnku rozgrzałam 20 g masła i łyżkę oliwy z oliwek, dodałam cebulę. Podsmażałam 3 minuty, aż cebula  się zeszkliła. Następnie dodałam ryż i smażyłam, aż stał się szklisty. Następnie dodałam kolejno po jednej chochli bulionu, za każdym razem czekałam, aż ryż wchłonął bulion, często mieszałam. Ryż gotowałam pod przykryciem na małym ogniu kolejne 10 minut, od czasu do czasu mieszając. Następnie do ryżu dodałam podsmażone cukinię i resztę masła. Całość doprawiłam solą i pieprzem, wymieszałam i gotowałam na małym ogniu jeszcze 5 minut. Na koniec wyłączyłam palnik i przed podaniem zostawiłam risotto pod przykryciem na 3-4 minuty. Smacznego!

2 komentarze: