10 sierpnia 2015

Spaghetti z cukinią, oliwkami i pomidorami

Spaghetti z cukinią, oliwkami i pomidorami,
czyli pyszne i szybkie danie pachnące Włochami.


W tak upalny dzień jak dzisiaj polecam Wam szybkie i pyszne danie inspirowane kuchnią włoską. Spaghetti  z cukinią, oliwami i pomidorami to moja dzisiejsza propozycja. Polecam!
 
 Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcje 
  • 100 g makaronu spaghetti
  • 1/2 średniej cukinii
  • 7 oliwek zielonych
  • 2 średnie pomidory
  • 1/2 łyżeczki oregano
  • 1/2 łyżeczki bazyli
  • 4 listki świeżej bazylii
  • 1 mała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
  • sól
 Na początku, cukinię pokroiłam w cienkie 1-2 mm plastry, oliwki podzieliłam na trzy części. Pomidory sparzyłam i obrałam ze skóry, następnie pokroiłam na mniejsze części. Cebulę i czosnek pokroiłam w drobną kostkę. Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek, dodałam cebulę i czosnek. Smażyłam 2-3 minuty mieszając, aż cebula się zeszkliła. Następnie dodałam cukinię i smażyłam około 5 minut mieszając od czasu do czasu. Na koniec dodałam pomidory i oliwki. Całość doprawiłam bazylią i oregano oraz solą i pieprzem. Dusiłam na mniejszym ogniu, aż pomidory się rozpadły i lekko odparowały. Tak przygotowany sos z cukinii, oliwek i pomidorów podałam z makaronem spaghetti ugotowanym zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz