19 marca 2014

Hiszpańskie klopsiki w sosie pomidorowym

Hiszpańskie klopsiki w sosie pomidorowym,
czyli pyszny obiad ze słonecznej Hiszpanii.


Pulpety w sosie pomidorowym są popularne w wielu krajach,  w Polsce także. Jednak ja Wam dziś prezentuję przepis na Hiszpańskie klopsiki w sosie pomidorowym. Przepis ten pochodzi z książki "Kuchnie Świata"  Gordona Ramsay'a.


Potrzebne składniki:

Klopsiki:
  • 300 g mięsa mielonego wołowego
  • 1/2 cebuli
  • 1/2 czosnku
  • 12 g sera żółtego (najlepiej chedder)
  • 1 jajko
  • 25 g bułki tartej
  • 1 łyżka natki pietruszki
  • pieprz
  • sól
Sos pomidorowy:
  • 1 puszka pomidorów
  • 1/2 cebuli
  • 1/2 czosnku
  • 60 ml wytrawnego wina białego
  • 50 ml wody
  • 1 łyżeczka cukru
  • pieprz
  • sól

Na początku, cebulę i czosnek pokroiłam drobno. Do mięsa dodałam czosnek, cebulę, ser żółty starty na grubych oczkach, jajko, bułkę tartą oraz natkę pietruszki.  Wszystko razem wymieszałam, doprawiłam solą i pieprzem. Wilgotnymi dłońmi uformowałam klopsiki wielości orzecha włoskiego.Wyszło mi około 16 sztuk. Następnie ułożyłam je na talerzu, nakryłam folią spożywczą i umieściłam na 30 minut do lodówki, aby mięso stwardniało.                          W między czasie, na rozgrzanej oliwie z oliwek podsmażyłam cebulę i czosnek na złoty kolor, dodałam wino i zwiększyłam ogień aby w połowie odparowało. Następnie dodałam pomidory z puszki z całą zawartością, wodę, cukier i pieprz oraz sól. Całość dusiłam na mniejszym ogniu 15 minut.  Gdy sos  się dusił, na patelni rozgrzałam  oliwę  z oliwek. Wrzuciłam schłodzone klopsiki i smażyłam około 5 minut, często przewracałam, aż się równomiernie zrumienią.Następnie klopsiki przełożyłam do sosu i całość gotowałam kolejne 15 minut, aż mięso się ugotowało. Hiszpańskie klopsiki w sosie pomidorowym podałam z ryżem. Smacznego!

1 komentarz: