5 marca 2014

Lasagne

Lasagne,
czyli pyszna włoska zapiekanka.


Lasagne to pyszne, sycące danie kuchni włoskiej 
bardzo popularne w Polsce. Polecam!



Potrzebne składniki:
Przepis na dwie porcje
  • 6 płatów makaronu do lasagne
  • 500 g mięsa mielonego wołowo-wieprzowego
  • 1 puszka pomidorów
  • 150 g sera startego
  • 2 cebule
  • 1 jajko
  • 2 łyżki tartej bułki
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
  • sól
  • bazylia
  • oregano
  • papryka ostra
Na początku, obie cebule pokroiłam w kostkę. Na rozgrzanej oliwie z oliwek podgrzałam 1 cebulę, kiedy się zeskrzliła dodałam mięso mielone, całość doprawiłam solą, pieprzem i papryką. Kiedy mięso było usmażone, przełożyłam je do miski, aby przestygło. Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i posmażyłam cebulę z czosnkiem. Następnie dodałam całą zawartość pomidorów z puszki. Doprawiłam solą, pieprzem, oregano i bazylią. Dusiałam przez 3-4 minuty, aż składniki się połączyły. Do wystudzonego mięsa dodałam jajko i bułkę tartą, wymieszałam wszystko razem.W foremce o wymiarach 20 cm x 15 cm na dnie dałam odrobinę sosu pomidorowego, następna warstwa to dwa płaty makaronu, które znowu polałam sosem pomidorowym. Kolejna warstwa to połowa mięsa i starty ser żółty. Następnie położyłam kolejna warstwę z makaronu i z sosu pomidorowego. Pozostałe mięso ułożyłam na sosie i na wierzchu posypałam serem. Dwa płaty makaronu, polałam sosem pomidorowym i posypałam pozostałym serem. Na wierzchu posypałam oregano i bazylią. Zapiekałam 40 minut w piekarniku nagrzanym na 200 stopni. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz