15 marca 2014

Cebularze

Cebularze,
czyli przysmak z Lubelszczyzny na gorąco.



Cebularze to przysmak popularny na Lubelszczyźnie, to pyszne ciasto drożdżowe z cebulą. Przepis trochę zmodyfikowałam, bo oryginalny jest z makiem, a znam go ze strony Klasteru Restauratorów i Hotelarzy .
Polecam nie tylko na kolację!


Potrzebne składniki:
Przepis na 6 sztuk
  • 300 g mąki krupczatki
  • 25 g świeżych drożdży
  • 125 ml mleka
  • 1 jajko
  • 50 g masła
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 duża cebula
  • 1 łyżka masła
  • pieprz
  • sól
  • oliwa z oliwek
Na początku, drożdże, cukier i 2 łyżki mąki oraz trochę ciepłego mleka wymieszałam razem i odstawiłam na 30 minut w ciepłe miejsce, aby zaczyn wyrósł. Następnie, masło stopiłam. Wyrośnięty rozczyn i pozostałe ciepłe mleko
oraz roztopione masło dodałam do mąki z solą. Jajko roztrzepałam za pomocą widelca i dodałam do pozostałych składników zostawiając trochę na posmarowanie brzegów cebularzy (około łyżki). Wyrobiłam dobrze ciasto, aż odchodziło od ręki. Następnie zostawiłam do wyrośnięcia około 60 minut. W między czasie cebulę pokroiłam w większą kostkę i zeszkliłam na odrobinie oliwy z oliwek i łyżce masła. Doprawiłam solą i pieprzem. Wyrośnięte ciasto podzieliłam na 6 części i z każdej uformowałam okrągłe płaskie placki. Brzegi każdego placka wysmarowałam jajkiem, a na środek wyłożyłam farsz z cebuli. Pozostawiałam na 30 minut, aby placki jeszcze wyrosły. Piekłam 20 minut w piecu nagrzanym na 200 stopni. Cebularze najlepsze są takie prosto z pieca. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz