7 grudnia 2014

Gâteau au Yaourt

Gâteau au Yaourt,
czyli pyszne i szybkie francuskie ciasto jogurtowe.


Gâteau au Yaourt, to ciasto bardzo popularne we Francji. Przepis na to szybkie i pyszne ciasto znam z bloga Kwestia Smaku


Potrzebne składniki: 
  • 1 kubek  200 g jogurtu naturalnego
  • 3 kubki* mąki pszennej
  • 1,5 kubka* cukru
  • 1 kubek* oleju roślinnego
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 1/5 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • cukier puder do posypania 
*umyty kubek po jogurcie używałam do odmierzania pozostałych składników 

Na początku, suche składniki czyli mąkę, cukier, cukier waniliowy i proszek do pieczenia wymieszałam ze sobą. Do suchych składników dodałam jogurt, olej i jajka za pomocą łyżki wymieszałam, aż wszystkie składniki się z sobą połączyły. Nie powinno używać się miksera. Ciasto umieściłam w foremce sylinonowej okrągłej o średnicy 20 cm. Ciasto piekłam około 35 minut w piecu nagrzanym na 180 stopnii. Za pomocą wykałaczki sprawdzałam czy ciasto jest już upieczone, czyli tzw. test suchego patyczka. Ciasto podałam posypane cukrem pudrem. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Magdo, zrobiłam wczoraj to ciasto i wyszło naprawdę pyszne. Na górę poukładałam jeszcze tylko plasterki gruszki tworząc kwiat. Wyszło wyśmienicie :) pozdrawiam Edyta M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Edytko, bardzo się cieszę, że mój przepis Cię zainspirował (pomysł z gruszką muszę wypróbować ) i ciasto smakowało :) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń