16 grudnia 2014

Śledzie korzenno-pomidorowe

Śledzie korzenno-pomidorowe,
czyli propozycja dania wigilijnego.

Śledź korzenno-pomidorowy powstał we współpracy z firmą SEKO. Przepis znam z bloga shabbyeat.pl Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 250 g śledzie lekko solone ala matyjas w oleju SEKO
  • 3 średnie cebule
  • 2 łyżki cukru
  • 2 liście laurowe
  • 4 ziarna ziela angielskiego
  • 1/4 szklanki  oleju roślinnego
  • 4 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 4 łyżki octu winnego
  • ½ łyżeczki imbiru mielonego
  • ½ łyżeczki kurkumy
  • garść drobnych rodzynek
  • oliwa z oliwek
  • sól 
Na początku cebulę pokroiłam cebulę w pióra i  podsmażyłam na odrobinie oliwy z oliwek, aż się zeszkliła. Następnie dodałam cukier, ziele angielskie i liść laurowy. Mieszając dusiłam całość około 5 minut. Dodałam przecier pomidorowy, ocet winny, rodzynki, sól, imbir oraz kurkumę. Całość dusiłam około 10 minut i zostawiłam do całkowitego ostygnięcia. Śledzie pokroiłam w paski. W słoiku ułożyłam warstwami śledzie i masę pomidorowo-korzenną, kończąc warstwą z masy pomidorowo-korzennej. Słoik szczelnie zamknęłam i odstawiłam do lodówki na 3 dni. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Dziękuję! Przepis cudowny, idealny na Święta.
    Ja również skorzystałam z przepisu od innych blogerek. Pycha!

    OdpowiedzUsuń