23 grudnia 2014

Muffinki piernikowo-czekoladowe

Muffinki piernikowo-czekoladowe,
czyli tradycyjny piernik w innej wersji.


Muffiny piernikowo-czekoladowe to ciekawa alternatywa dla tradycyjnego piernika. Przepis znam z bloga www.mojewypieki.com . Muffiny są miękkie i aromatyczne. Polecam!



Potrzebne składniki:
18 sztuk
  • 2 szklanki  mąki pszennej
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka przyprawy do piernika
  • szczypta soli
  • 1/2 szklanki maślanki
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki miodu
  • 50 ml oleju
  • 1 jajko
  • 50 g czekolady mlecznej
  • 50 g czekolady gorzkiej
  • 1 jabłko
Polewa:
  • 50 g czekolady mlecznej
  • 50 g czekolady gorzkiej
  • kolorowy cukier

Na początku, składniki suche czyli mąkę, cukier, sodę oczyszczoną, proszek do pieczenia i przyprawę do piernika oraz sól wymieszałam razem. W osobnym naczyniu wymieszałam pozostałe mokre składniki, czyli maślankę, mleko, miód, olej, jajko. Na koniec wymieszałam składniki mokre z suchymi. Czekolady posiekałam drobno, a jabłko starłam na tartce na grubych oczkach. Tak przygotowane czekolady i jabłko dodałam do ciasta na muffinki, wymieszałam łyżką. Foremki do muffinek napełniłam ciastem do 3/4 wysokości. Piekłam je 25 minut w piecu nagrzanym na 190 stopni. Po upieczeniu wyjęłam muffinki z formy i pozostawiłam do przestygnięcia. Następnie czekolady roztopiłam w kąpieli wodnej. Każdą muffinkę posmarowałam polewą czekoladową i posypałam kolorowym cukrem. Smacznego!

2 komentarze: