3 kwietnia 2015

Mazurek kajmakowy

Mazurek kajmakowy,
czy tradycyjne ciasto wielkanocne.


Dzisiaj prezentuje Wam przepis na moje ulubione ciasto pieczone na Święta Wielkanocne, a mowa o Mazurku kajmakowym, który jest przepyszny. Polecam!

Potrzebne składniki:

Ciasto:
  • 350 g mąki pszennej
  • 200 g masła
  • 100 g cukru
  • 4 jajka ( żółtka)
  • łyżka gęstej śmietany 18%
Masa kajmakowa:
  • 1 puszka mleka skondensowanego słodkiego
  • 1/2 kg cukierków krówek
  • 100 g masła
  • 3 łyżki śmietanki 30%
Na początku, przygotowałam ciasto z wymieszania mąki, cukru, masła oraz żółtek i śmietany. Dokładnie wyrobiłam ciasto, zawinęłam je w folię spożywczą i umieściłam ciasto w lodówce na 2 godziny. Po tym czasie, 2/3 ciasta rozwałkowałam na grubość około 5-7 mm i umieściłam je w formie prostokątnej wysmarowanej masłem i wyłożonej papierem do pieczenia. Z pozostałej części ciasta zrobiłam wałki o szerokości około 1,5 cm i wyłożyłam brzegi łącząc je z dnem formy z ciastem. Piekłam 20-25 minut w piekarniku nagrzanym na 180 stopni, aż ciasto było rumiane. Ciasto zostawiłam do ostygnięcia. 
Masę kajmakową robiłam następująco. Krówki pokroiłam na mniejsze kawałki, dodałam masło podgrzewałam mieszając, następnie dodałam śmietanę, nie przestając mieszając. Kiedy składniki się połączyły, pozostawiłam do przestygnięcia. Następnie dodałam letnie mleko skondensowane wcześniej gotowane przez 2 godziny. Masę kajmakową ze sobą dobrze wymieszałam. Tak przygotowaną masę kajmakową rozsmarowałam równo na cieście. Mazurek udekorowałam bakaliami taki jaki migdały, orzechy, skórka pomarańczowa. Mazurka odstawić na jakiś czas aby całkowicie ostygł. Smacznego!

2 komentarze: